Transwatte?!

Methodiek

Doel
Met deze werkvorm gaan we na wat leerlingen al weten over transgenderisme en welke misverstanden en stereotypes er nog zijn. 

Duur
30 minuten 

Materiaal
Computer en beamer. 
Powerpoint met uitspraken.
 

Werkwijze

  1. Zet de stoelen in een halve cirkel, zodat de leerlingen de powerpoint kunnen zien maar interactie ook mogelijk is.
  2. Lees de eerste uitspraak voor die op de powerpoint staat en laat deze geprojecteerd staan.
  3. Vraag aan de leerlingen of ze denken dat de uitspraak waar of niet waar is.
  4. Vraag waarom ze tot dat antwoord gekomen zijn.
  5. Laat leerlingen eerst uitleggen wat ze al weten, of laat ze elkaars antwoord verbeteren en aanvullen.
  6. Als er een fragmentje bij deze uitspraak hoort, speel dit dan af.
  7. Verbeter en vul aan met juiste informatie.
  8. Ga door naar de volgende uitspraak.
BijlageGrootte
Bestand stellingentransgenderisme.pptx110.79 KB